dijous, 8 de març del 2018

DIA 27 DE FEBRER: CLASSE 8:

PRIMER APROPAMENT A LA MATÈRIA

Estem a 2018, segle XXI, societat, medicina, arquitectura... a canviat, però i l'educació? Em sembla que realment estem educant igual que fa 50 anys, i mentre allò extern a l'escola avança, els xiquets tornen arrere en el temps durant gran part dels dies.
Entren a les aules s'asseuen, copien el de la pissarra, escolten al mestre, estudien, fan un examen i repetim. 
Observeu la següent imatge i penseu en les diferències en quant a la metodologia:


Exacte, el projector o pissarra digital, és a dir, la tecnologia, però fer una suma a la pissarra amb un guix a fer-la a l'altra pisarra amb un bolígraf que interraccione amb la pantalla, fa el mateix resultat. No estem aprofitant correctament el que tenim, a més, és el que deia el xiquet al video, "per a que vuic saber les capitals si entre a internet i estan?"
Hem de fer veure la importancia dels continguts que s'expliquen i si s'hem d'adaptar a l'actualitat i modificar-ne alguns, es modifiquen. 
És clar que tot està a internet però no es tracta de no donar continguts sinó de guiar-los, vuic dir, no podriem fer jocs on els xiquets siguen els actius en el seu aprenentatge en compte d'obligar a estudiar les capitals, per a oblidar-les després?
Inclús crec que les assignatures estan per modificar, crec que falta una assigantura d'informàtica obligatoria i no extraescolar o optativa, on s'ensenye realment els perills i advantatges de la teconologia. A més, assignatures com la plàstica deurien ser les encarregades de potenciar la creativitat, no obstant això, obliguen als xiquets a fer la funció de fotocopiadores, és a dir, se'ls encarrega el mateix treball per a tots i amb unes mateixes pautes i que aconseguim? Que es desmotiven, s'aborreixquen i no treballen. 

LA MATÈRIA
Si ara plantege què tenen en comú alguns elements aparentment opostos pocs sabriem dir la diferència, per exemple aigua-foc, vinagre-oli o fusta-metall.

Doncs bé, tenen en comú que estan formats per certa massa i volum, és a dir que són matèria.

La matèria és tot allò que té un lloc en l'espai, conté una certa quantitat d'energia, i està subjecta a canvis en el temps i a interaccions amb aparells de mesura (Vikipèdia). És a dir, és tot allò que té massa i volum.

Si pesem un globus buit, i després el tornem a pesar però ple d'aire, penseu que pesarà menys o més? Si heu pensat menys, esteu equivocats, ja que el CO2 que hem expulsat per plenar el globus també
té massa.

Hi ha diferents tipus de classificacions de la matèria, podem classificar les coses per tamany, color, pes, gust, tacte etc
Per exemple, a classe se'ns han presentat aquestes fitxes i se'ns ha dit, per gurps, que ho classifiquem pensant tots els criteris que podriem utilitzar, i fins i tot després de corregir-ho, pense que encara ens vam dixar alguns.
Seguint un ordre d'equerre a dreta i de dalt a baix, les classificacions del 1 i 3 seríen paregudes, per tant sols explicaré la del 1. Les classificacions que podem consderar són:
1: tamany, forma, nombre d'angles, nombre de vértex, disseny, nombre parell/imparell, segons la regularitat, etc. Inclús podem fer classificacions creuades, com forma-dissny, tamany-disseny...
2: utensili de cuina/ferramenta, tamany, material amb el que estan fets, funció, si necessiten energia per funcionar o no, etc.
4: Amb aquest el que s'ha de fer és possarli un nom a cada classificació: a) tenen 4 potes b) tenen dos ulls c) no viuen a l'aigua. O a) herbivors b) carnivors c) omnivors

Amb açò el que podem demostrar és que tot es pot classificar, sempre hi ha alguna característica en comú que agrupe els elements.

ACTIVITAT DE DESCONEXIÓ
Com el passat 21 de febrer va ser el meu aniversari, vaig decidir celebrar-ho a classe amb els companys, ja que com he dit en altres entrades, les relacions socials també afecten al rendiment social i laboral. 

Moltes gràcies per ser tan bons companys!! :)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada