dilluns, 26 de febrer del 2018

DIA 13 DE FEBRER: CLASSE 5:

CONFERÈNCIA METODOLOGIA MONTESSORI


Resultado de imagen de maria montessori (1870/08/31 - 1952/05/06)
Va nàixer el 31 d'agost de 1870 a Chiaravalle.

Va cursar estudis a la Universitat de Roma.

La Dra. Montessori va ser la primer dona metge a Itàlia, es va graduar de l'escola de medicina el 1896 i va començar la "Casa di Bambini" en 1906 a Roma.

És coneguda pel mètode Montessori per a l'educació preescolar, presentat a Roma en l'any 1907, del qual parlarem a continuació.

El seu sistema, estès per tot el món, defensa el desenvolupament de la iniciativa i de l'autoconfiança per permetre als xiquets fer per ells mateixos les coses que els interessen, sense els límits d'una severa disciplina. Quan un xiquet està preparat per aprendre alguna cosa nova i més difícil, el professor dirigeix ​​els primers moments per evitar esforços excessius i l'aprenentatge d'hàbits erronis; després el xiquet aprèn sol. Se sap que el mètode Montessori permet als xiquets aprendre a llegir i a escriure més ràpidament i amb més facilitat.

Entre els seus escrits destaquen El mètode Montessori (1912) i Desenvolupament del mètode Montessori (1917). També en 1912, Alexander Graham Bell i la seua filla la conviden a Amèrica i obrin la primera casa dels xiquets als Estats Units posteriorment es segueixen obrint escoles i es crea l'American Montessori Association que van encapçalar el mateix Bell i Margaret Wilson, filla del president Woodrow Wilson .

Maria Montessori va morir a Noordwijk, (Països Baixos), el 6 de maig de 1952.

EL MÈTODE MONTESSORI

A aquest video es resumeix perfectament en que consisteix:

Alguns dels exemples de les activitats utilitzades a les aules Montessori són:


Be, la xarrada de 3 hores es podria resumir en el que he intentat explicar fins ací, he preferit no escriure tot perquè mitjançant la visió, audició i la investigació s'aprèn més que simplement llegint.

Realment a la xarrada vaig aprendre poc i la persona que la realitzava perquè estava nerviosa o pot ser altres motius, es perdia, el qual feia que jo em perguera també, a més que molta informació ja la coneixia i se'm feia difícil mantindre l'atenció. 

Tanmateix el mètode montessori em seguix pareixent igual d'interessant, ara bé no crec que funcione tan bé com se'ns planteja, m'explique:

Tot i que té molts advantatges també li veig incovenients que si no s'arreglen els trets positius no es poden dur a terme. Es necesiten 4 persones més o menys per aula, a menys alumnes i de distintes capacitats, i gran quantitat de materials el que significa invertir molt temps i diners.

El temps es podria organitzar i deixaria de ser un problema, tot es tindre gana i sentir-se motivat, però els diners són el verdader problema. Si es fa com a escola pública està clar que no van a invertir els diners en Escoles Montessori públiques, si ja sense ser-ho les escoles públiques funcionen "apretant-se el cinturó"... I si es fa amb escoles privades, com s'esta fent, sols poden accedir a eixes metodologies els que disposen de diners i normalment els xiquets que més necessiten d'aquesta metodologia són xiquets amb alguna dificultat i quasi sempre les families d'aquests xiquets invertixen molts diners en ells i no es poden permitir aquest tipus d'escoles.

Clarament existeix l'opció d'introduir activitats a les aules, però tampoc estariem fent la metodologia com a tal, sinò que fariem una adaptació per a que siga possible dur-la a terme a l'aula.


Per una altra banda, Montessori divideix l'aprenentatge dels xiquets en 5 àrees, una d'ellesés la cultura que inclou: Geografia, Zoologia, Botànica, Ciència, Art, Música i idiomes.

La ciència en una aula Montessori permet als xiquets observar i treballar amb les mans en experiments que crearan un interès de per vida en la naturalesa i en descobrir més sobre el nostre món. A través de l'estudi botànic, els xiquets aprenen sobre les plantes (com són, com cuidar-les, com creixen, etc.) així poden apreciar la natura d'una manera més orgànica. L'estudi de zoologia li mostra als nens als animals al voltant del món (on viuen, els seus ecosistemes únics, què mengen, com creixen, etc.)

Moltes d'aquestes activitats les podem utilitzar a l'aula, com per exemple:

En conclusió, jo no utilitzaria completament aquesta metodologia amb els meus alumnes, però si que faria ús de moltes de les activitats ja que podria complir gran part dels objectius de la metodologia d'una manera econòmica i per a tots els alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada