dijous, 17 de maig del 2018

DIA 17 DE MAIG: CLASSE 22

Últim dia d'ÉSSERS VIUS
Els éssers vius, com ja hem vist, és un tema molt imprtant a tractar amb els xiquets d'Educació Infantil. Han d'aprendre que no sols ells són important en aquest planeta, sinó que les plantes i els animals també ho són i que sense l'existència d'uns tampoc estaríen els altres.
Per aquesta raó a més d'aprendre que no estan sols, també és molt important que aprenguen com respectar-lo. La majoria dels xiquets en adonar-se'n que els animals i les plantes són de tal importància seran els primers que a casa reproduiran aquests sentiments, per exemple, en veure un camí de formigues, ja no el xafaran sinó que faran de guardiants i de seguida el protegiran per a que ningú el xafe. El mateix amb les plantes, després de realitzar els experiments sugerits a aquest blog o d'altres amb les mateixes finalitats, segur que ajuden amb les plantes de casa recordant si s'han regat o si estan en lloc amb la llum adequada...

A classe (de la universitat), hem de fer una activitat per recordar un tema, podiem escollir entre la matèria o els éssers vius, i he triat els éssers vius per diverses raons, entre elles les ja esmentades abans, perquè crec que la matèria pot ser un tema un poc més complicat i si l'hagués escollit ho enfocaria com conceptes introductoris a matizar en primària; i perquè recorde com de xicoteta tenia un gran interés per aquest tema sobretot pels dinosaures: com s'alimentaven, com vivien, quins altres éssers vius vivien amb ells...

Per repasar, els continguts donats per als futurs docents, és a dir, la teoria que rebem a classe per poder entendre-ho i adaptar-ho al nivell dels xiquets, es presenten el següent questionari:


  1. Digues si les afirmacions són veritables o falses i explica breument per què és així.

    1. Una planta necessita només aigua i sals minerals per viure, així que, encara que la deixem en un lloc sense aire, mentre la reguem, la planta viurà. 
    2. A més d'alimentar-se, cal que els éssers vius realizen la respiraeper obtindre l'energia que necessiten per poder sobreviure.
    3. Els organismes autòtrofs d'un ecosistema són fonamentals per a l'existència d'altres éssers vius en aquest ecosistema.
    4. Hi ha una gran diversitat d'éssera vius molt diferents entre si per l'única raó que poden realitzar la funció de reproducció de maneres diferents.
  2. Els dinosaures es van estinguir fa 65 milions d'anys, però els paleontòlegs han deduït els seus habits de vida i alimentació. Podries tu fer el mateix a partir de les següents imatges d'aquesta espècie de dinosaure? Indica en quins trets morfològics et fixaries per donar suport a les teues respostes.
  3. Planteja una activitat per realitzar amb alumnes de segon cicles d'Educació Infantil en la qual puguen aprendre qué necessiten les plantes per a viure.
  4. Posa dos exemples de cadascun d'aquests animals:
    1. Herbívors:
    2. Carnívors:
    3. Omnívors:
  5. Confecciona un mapa conceptual dels éssers vius en el que planteges les diferents funcions vitals d'aquests i les seues diverses possibilitats de cadascuna d'elles.
Per a obtindre la correcció de les vostres respostes hem podeu enviar un correu amb les vostres respostes, escanejat o escrit amb ordinador, i us respondre el més aviat possible.

A més per a facilitar els continguts, se'ns ha proporcionat aquest mapa conceptual i que comparteixc per a que vosaltres també assoliu adequadament els continguts:
esquema-resum de tot el vist dels éssers vius

1 comentari: