Últim dia d'ÉSSERS VIUS
Els éssers vius, com ja hem vist, és un tema molt imprtant a tractar amb els xiquets d'Educació Infantil. Han d'aprendre que no sols ells són important en aquest planeta, sinó que les plantes i els animals també ho són i que sense l'existència d'uns tampoc estaríen els altres.
Per aquesta raó a més d'aprendre que no estan sols, també és molt important que aprenguen com respectar-lo. La majoria dels xiquets en adonar-se'n que els animals i les plantes són de tal importància seran els primers que a casa reproduiran aquests sentiments, per exemple, en veure un camí de formigues, ja no el xafaran sinó que faran de guardiants i de seguida el protegiran per a que ningú el xafe. El mateix amb les plantes, després de realitzar els experiments sugerits a aquest blog o d'altres amb les mateixes finalitats, segur que ajuden amb les plantes de casa recordant si s'han regat o si estan en lloc amb la llum adequada...
A classe (de la universitat), hem de fer una activitat per recordar un tema, podiem escollir entre la matèria o els éssers vius, i he triat els éssers vius per diverses raons, entre elles les ja esmentades abans, perquè crec que la matèria pot ser un tema un poc més complicat i si l'hagués escollit ho enfocaria com conceptes introductoris a matizar en primària; i perquè recorde com de xicoteta tenia un gran interés per aquest tema sobretot pels dinosaures: com s'alimentaven, com vivien, quins altres éssers vius vivien amb ells...
Per repasar, els continguts donats per als futurs docents, és a dir, la teoria que rebem a classe per poder entendre-ho i adaptar-ho al nivell dels xiquets, es presenten el següent questionari:
- Digues si les afirmacions són veritables o falses i explica breument per què és així.
- Una planta necessita només aigua i sals minerals per viure, així que, encara que la deixem en un lloc sense aire, mentre la reguem, la planta viurà.
- A més d'alimentar-se, cal que els éssers vius realizen la respiraeper obtindre l'energia que necessiten per poder sobreviure.
- Els organismes autòtrofs d'un ecosistema són fonamentals per a l'existència d'altres éssers vius en aquest ecosistema.
- Hi ha una gran diversitat d'éssera vius molt diferents entre si per l'única raó que poden realitzar la funció de reproducció de maneres diferents.
- Els dinosaures es van estinguir fa 65 milions d'anys, però els paleontòlegs han deduït els seus habits de vida i alimentació. Podries tu fer el mateix a partir de les següents imatges d'aquesta espècie de dinosaure? Indica en quins trets morfològics et fixaries per donar suport a les teues respostes.
- Planteja una activitat per realitzar amb alumnes de segon cicles d'Educació Infantil en la qual puguen aprendre qué necessiten les plantes per a viure.
- Posa dos exemples de cadascun d'aquests animals:
- Herbívors:
- Carnívors:
- Omnívors:
- Confecciona un mapa conceptual dels éssers vius en el que planteges les diferents funcions vitals d'aquests i les seues diverses possibilitats de cadascuna d'elles.
Per a obtindre la correcció de les vostres respostes hem podeu enviar un correu amb les vostres respostes, escanejat o escrit amb ordinador, i us respondre el més aviat possible.
A més per a facilitar els continguts, se'ns ha proporcionat aquest mapa conceptual i que comparteixc per a que vosaltres també assoliu adequadament els continguts:
esquema-resum de tot el vist dels éssers vius |
Perfecte. Bon treball!!
ResponElimina