dijous, 26 d’abril del 2018

DIA 24 D'ABRIL: CLASSE 16

DIA DEL LLIBRE
Si bé, després de veure el video podem enfocar la seua reflexió en deus direccions: l'esforç i no el fies de tot, ja que és pot entendre que més que ajudar, el que la nina vol, és canviar-li el lloc a la xiqueta.
Tanmateix em centraré a l'esforç. És clar que per realizar qualsevol objectiu en la vida em d'esforçar-nos, encara que siga poc, per poder-lo aconseguir. En el meu cas no puc esperar tindre el títol de mestra estant asseguda jugant a la videoconsola, hauré d'estudiar i treballar per a aconseguir-lo.
Amb el xiquets podem treballar-ho poc a poc, per exemple si fan un dibuix i algú ha fet un castell mol bonic, si altra persona al principi no li ix bé i vol fer-lo com el seu company/a li haurem de fer-li veure que pràcticant podrà complir el seu objectiu.

Per al dia de hui haviem de donar-li aquesta fitxa a un xiquet/a d'entre 3-6 anys per a que diguera quins d'ells eren éssers vius i per què:

Malauradament jo no vaig poder realitzar-li-la a cap xiquet/a perquè no tinc cap proper amb aquesta edat, però els meus companys si que van poder fer-ho i aquestes van ser algunes de les respostes:

  • Rana: Si
  • Cullera
    • No
    • Si, perquè servix per a menjar.
  • Arnaya
    • Si  
    • No, perquè no servix per a res.
  • Pa: No
  • Arbre
    • Si
    • No, perquè no té ulls
  • Rosa
    • No 
    • Si, perquè quan l'agafem fa olor
  • Paloma: Si
  • Coxe
    • No 
    • Si, perquè es mou. Perquè ens porta als llocs. Perquè creix.
  • Gat: Si
  • Os: Si perquè parlen en ell. 
  • Xiqueta: Si perquè és com ells.
Podem extraure que els xiquets atribuixen certes caracterísitques de les persones als objectes, és a dir, ells saben que són éssers vius: es mouen, parlen, fan olor, creixen, realitzen accions amb una finalitat. Per tant si algun objecte també ho fa, vol dir que també ho és i el mateix al contrari. 

Per altra banda, aquesta setmana ha sigut el dia del llibre, aleshores em reflexionat sobre la importància de llegir. Llegir a més de desenvolupar el nostre vocabulari i la nostra capacitat de expressar-nos, també ens pot servir per a crear el nostre propi mon on evadir-nos per uns instants de la realitat, ens pot ajudar a refelxionar sobre algues coses, ens ajuda a traure les nostres emocions o inclús gràcies a la passió per la lectura, pots fer amics que tinguen en comú amb tú la lectura.
En general, els xiquets quan són menuts, tenen interés per llegir, volen que els lliges un conte o si estan aprenent a llegir, te'l volen llegir ells. Però a mesura que ens fem majors, aquest sentiment desapareix, pot ser perquè les lectures obligatories ens fan avorrir la lectura? perquè com anem creixent tenim més resonsabilitat i feines i no tenim temps? o simplement la tecnologia, les imatges, la comoditat, està fent desapareixer la lectura?
Personalment, crec que alguns si que han deixat llegir, ja que un llibre pot costar 5 hores de llegir mentre que veien la pel·lícula com a mol t'ocupa 2 o 3 hores, tens els paissatges i les descripcions visualmnt ja fetes, és a dir no has de llegir una pàgina sencera de descripcions quan la pots veure. En fí, encara que no semble veritat algunes persones expliquen aquesta raó com a resposta a per què no lligen. 
En el meu cas ha sigut perquè pot ser no trobe el llibre que m'atraga, i si el trobe no tinc temps per llegir perquè he de fer treballs i estudiar, a més quan trobe un estona lliure preferixc quedar amb els amics o simplement descansar.
A classe hui hem el·legit un llibre sobre ciència del qual hem d'elaborar un tipus de fitxa per a recomanar el llibre, el resultat es podrà vore a l'entrada del dia que ho exposem.

En infantil, hem de motivar als xiquets a llegir, que no obligar a fer-ho. Mitjançant teatres, disfresses i dibuixos despertem la seua curiositat per les històries, volen saber el perquè com i quan de les històries i escoltar-les. A mesura que aprenen a llegir, ja agafen ells mateixa els contes, inclús alguns fan les seues seqüeles imaginant que podria pasar si en compte de acabar així la histoòria ho haguera fet d'altra forma.

En fi, el gust de la lectura no s'hauria de pedre mai, i els que realment seguixen llegin tenen més imaginació i creativitat, trets molt importants en el futur, com ja he explicat a altres entrades.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada